• השאירו פרטים להזמנת הספר

    ואנו נחזור אליכם תוך 48 שעות לביצוע ההזמנה.

      שם ושם משפחה

      טלפון

      מייל

    אודות דב ינאי

    • Home
    • /אודות דב ינאי

    בוגר פסיכולוגיה, פילוסופיה וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר דר' מאוניברסיטת יורק, ארה"ב.

    מומחה ועתידן בעל שם עולמי בתחום המשאב האנושי, אבחונו ופיתוח יועץ ומלווה לבעלים, דירקטוריונים והנהלות של חברות בארץ ובעולם.

    יועץ בכיר להנהלות ויחידים בארץ ובעולם.

    הקים, ייסד וניהל מגוון חברות מקצועיות בתחום, ביניהן:

    • "מכון אדם-מילוא" – המכון המוביל לאבחון וייעוץ במשאבי אנוש.
    • "עמי" – הבית לעסקים המשפחתיים. "גנסיס יועצים" החברה הבינלאומית לייעוץ למשאבי הניהול.
    • "לכל אדם יש שביל" – המרכז לייעוץ והכוון קריירה "אדם-בגליל" – מרכז למפגשי חזון של יחידים והנהלות. ועוד.
    • תפקידים : איגוד המכונים לאבחון תעסוקתי – יו"ר. "א.י.ל.ד" – האגודה לחקר העתיד- יו"ר משותף.
    • חבר בוועדות ציבוריות בתחומי פיתוח הפוטנציאל האנושי.

    ד"ר דב ינאי – מהספר

    "וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ" (בראשית א' 27)

    המושג "בצלמו ובדמותו ברא" מייצג את תהליך הבריאה האלוהי, אך באותה מידה הוא מאפיין  כל תהליך של יצירה או "בריאה" אנושית, שאינה בהכרח אובייקטיבית. בחיפוש של האדם אחר תורה או אמת בתחום כלשהו באים לידי ביטוי המאפיינים שלו עצמו, כלומר החיבור בין האמת האובייקטבית לאדם שמצא אותה, עובר דרך מאפייניו הסובייקטיביים.

    לאחר שנים של פיתוח תורת ה-SILVER ACE, כשהתפניתי לכתוב כמה מילים על המחבר, עליי, קלטתי שלמעשה עקרונות המודל הם שאפיינו אותי, את עשייתי ואת פעילותי במהלך חיי, כ"אמן החיבורים הבלתי אפשריים" – כפי שהיטיבה לתאר זאת פעם בִּתי.

    כל חיי חשתי צורך לחבר בין שמים וארץ, בין שורשים לכנפיים, בין רציונאליות למיסטיקה, בין כאוס לסדר, בין רגש לעקרונות, בין נשי לגברי, בין יין ליאנג.

    במבט לאחור הבנתי שאין מדובר בחיבורים בלתי אפשריים, אלא בחיבורים רצויים המייחדים את האדם. הבנתי גם שהאדם הוא סך כל עשיותיו, וחשתי צורך לחיות את כל קשת היכולות האנושיות שלי – שהן אני. חשתי תמיד כי עיסוק בפן אחד בלבד, בביטוי מצומצם של האני, כמוהו כהליכה על הרגל החזקה, הווה אומר – צליעה!

    חיי היו מסע למימוש ה-ACE שאני: בין שמאל – לוגי מדעי (לימודי מתמטיקה ופיזיקה) לימין – לא רציונאלי, אינטואיטיבי, מיסטי, רגשי; בין רוח (לימודי פסיכולוגיה, פילוסופיה ודתות) לחומר (לימודי כלכלה ומנהל עסקים); בין בניית ארגונים, קבלנות בניה ומחשבים  לבין שהייה במנזרים במזרח ועיסוק בלימודים איזוטריים רוחניים; בין מדע ומודעות, כפי שנקראו הכנסים בהם נהגתי להשתתף, בין השתתפות בדירקטוריונים עסקיים וניהול חברות וארגונים ויזמויות עסקיות לבין פיתוח מודלים מקצועיים על כישורי העתיד.

    לאורך כל דרכי, בלימודיי ובעבודתי הייתי סקרן לפצח את "סוד" האדם, להבין אותו ולפתח כלים שונים לאבחונו ולפיתוחו. אבחנתי אנשים לתפקידים שונים מסין ועד אמריקה, מסיביר שבברית המועצות הקומוניסטית ועד חברות בין-לאומיות. למדתי  שמעבר להבדלים התרבותיים מדובר בבני אדם. כולנו בני אדם. ההבדלים התרבותיים הם רק הכיסוי. הבגדים שונים, אבל מתחת לחצאית של הסקוטי או לסארי של ההודי נמצאים בני אדם.

     החיים שחייתי בין תרבויות שונות, במנזרים ובקרב כתות במזרח, בעבודה עם פועלי בניין בקנדה וכמלח על אונייה, לימדו אותי להאזין ולהכיר את האדם ללא תלות בתרבות שממנה הוא בא. אני מאמין שהאדם הינו מכלול עשיותיו, וכך גם חייתי. חיפשתי עוד ועוד דרכים לבטא את עצמי, להיות הרפתקן תעסוקתי במרחבי המקדמים האנושיים של ה-SILVER ACE, והם אכן אלה שמאפיינים אותי ואת עשיותיי.

    אני מאמין כי לכל אדם מגיע להיות הכוכב שהוא.

    ד"ר דב ינאי

    תפריט נגישות